Vi har hatt en fin langhelg i London. Med 21år bryllupsdag på fredag den 13., to fine konserter i Hyde Park på lørdag og søndag. Oppsummert så var Hard Rock calling en opplevelse. Det som dro ned var været. Det var Stavanger vær under hele oppholdet i London. Åse stilte med sandaler i Hyde Park på lørdagen. På søndagen ble det innkjøp av nye «hyggisar» eller Wellingtons som de heter i England. Jeg tror at de butikkene som solgte støvler hadde gode dager denne helgen. Konserten med Bruce har jeg skrevet om i en tidligere post, men må bare si at dette var den beste konsertene jeg har vært på med ham. Har jeg bare halvparten av hans energi når jeg er på hans alder skal jeg være fornøyd. Det offisielle besøkstallet på lørdagen under Bruce konserten var 760000.

Paul Simon var en helt annen konsert. Den begynte litt rolig og forsiktig, men tok seg opp etterhvert. Når ekstranummerene var i gang ble publikum ekstatisk. Klassikere kom som perler på en snor. Og publikum sang med for full hals. Noen er ganske flinke til å synge, andre kan tekstene men er ikke like flinke til å treffe tonen 🙂 Han spilte også hele Graceland albumet med original besetning. Noe som var spesielt for alle oss som har vært i Sør Afrika i år. Hugh Masakela var også med på noen av sangene. Stiligt!

Hotellet vi bodde på i London, NH Kensington var veldig greit. rett utenfor døren var det busstopp som tok oss til Oxford street, og det var bare noen få kvartaler å gå til Earls Court tub station, området rundt Earls Court kalles visstnok for litle Australia. I området var det mange pubber og restauranter, og en hyggelig atmosfære. Selv om hotellet ikke lå mitt i smørøyet var det etter vår mening en grei plass å bo. Veldig hyggelig betjening, som hjalp til når vi hadde behov for å få skrevet ut billettene til Hard Rock calling 🙂 Frokosten var også OK, standard buffét frokost, men kaffien var å betegne som «sokkavatn» Franskmennene på nabobordet mente de hadde fått feil og at dette var te 🙂

Så var det slutt på denne langhelgen og Johan og Åse reiste tilbake til Stavanger og sommerjobber.

Johan og Åse på vei hjem!